Bericht van de TC (Technische Commissie) AVO

Home Nieuws Bericht van de TC (Technische Commissie) AVO

Het seizoen is alweer een tijdje onderweg en we laten het veld achter ons voor het nieuwe zaalseizoen.

De hoogste tijd om ons als TC, in de nieuwe samenstelling, eens voor te stellen. Onze commissie bestaat uit Kitty de Vries (voorzitter), Marijke Popken, Corien van der Velde en Ingrid Paardekooper.

Maar we doen het natuurlijk niet alleen. We hebben veel ondersteuning van Teun Jan Kootstra als bestuurslid TC, Marco Zegwaard als trainerscoördinator, de wedstrijdsecretariaten- alle trainers en coaches- scheidsrechters- jurypool- flexibele kantinediensten- zaaldiensten..…kortom heel AVO.

Om u een beetje inzicht te geven in onze taken, staat hieronder een beknopte taakomschrijving van de TC met daarbij de namen van de “verantwoordelijke(n)”.

  • Wedstrijdsecretariaat (F,E en D Petra Popken, B en C Hilde v.d. Ploeg, A Sylvia ter Wal, Senioren Marianne Janssen)
    • Ploegopgave (via Excel naar bond: Petra Popken)
    • Teamopgave (via Excel naar bond: Alda Abbingh)
    • Wedstrijdschema (wedstrijdsecretariaat)
    • Rijschema (wedstrijdsecretariaat)
    • Verplaatsen van wedstrijden (wedstrijdsecretariaat)
  • Trainers jeugd (Kitty en Ingrid en trainers coördinator Marco)
    • Zorgen voor voldoende trainers
    • Indeling van trainers over de jeugdteams
    • Trainerscoördinator per categorie aanstellen
  • Trainingstijden (Corien)
    • Trainingsschema in overleg met trainers vaststellen, verwerken in schema en site
    • Overgang veld/zaal en zaal/veld overleggen en leden informeren via site en mail
    • Materiaal overbrengen (i.o.m. Johan de Boer)
  • Scheidsrechters (Marijke)
    • Indelen van scheidsrechters voor thuiswedstrijden breedtekorfbal en wedstrijdkorfbal zonder neutrale scheidsrechter
  • Toernooien (Ingrid)
    • In overleg met de trainers bepalen aan welke toernooien wordt deelgenomen
    • Opgave voor toernooien regelen
  • Teamsamenstelling (gezamenlijk)
    • In overleg met trainers de teamsamenstelling bepalen
  • Inhuur zaaluren (Corien en Marijke)
    • Inhuur van zaaluren t.b.v. trainingen en wedstrijden regelen, verwerken in schema en op de site
  • Wedstrijdtijden vastleggen naar de bond, zowel veld als zaal (Kitty en Ingrid)
  • Contactpersoon vanuit TC voor de jurytafel en schotklok (Marijke)

De volgende taken vallen niet speciaal onder een commissielid, maar zijn de verantwoordelijkheid van de gehele commissie: Teamindelingen senioren 3/4/5 MW1/MW2  (3 en 4 in overleg met trainer).

De (jeugd) trainers en coaches zijn natuurlijk een rode draad binnen de club en wij zijn er trots op dat we een jonge en gedreven staf hebben.

Bij deze willen wij alvast alle trainers en coaches uitnodigen voor de 2e trainers- en coaches bijeenkomst op woensdag 19 december vanaf 19.30 uur in de kantine. We starten met een stukje formele gedeelte en zullen daarna de avond en het jaar afsluiten met een hapje en drankje.

A.s. zaterdag hebben wij natuurlijk onze oefendag in de Marsdijkhal;

Tijd Team Tegenstander Scheidsrechter
09:00 – 10:15 AVO B2 mix AVO D1 mix Wim H
10:15 – 11:30 AVO C1 ASVD C1 Mattijs O
11:45 – 13:30 AVO B1 Comp HK Comp HK
13:30 – 14:45 AVO 4 Ritola 4 Remco V
14:45 – 16:00 AVO 3 Ritola 3 Mattijs O
16:00 – 17:15 AVO A2 ASVD A1 Evert-Jan G
17:15 – 18:30 AVO A1 Meeuwen A1 Stefan Z
18:30 – 19:45 AVO 2 Parabool 2 Johan v D
19:45 – 21:00 AVO 1 Parabool 1 Stefan Z

De A3/A4 en het 5e gaat naar WSS in Oude Pekela:

Tijd Team Tegenstander Scheidsrechter
14:00 – 15:15 WSS A1 AVO A3/A4 WSS
15:30 – 16.45 WSS 4 AVO 5 WSS

We maken er een sportieve, maar bovenal gezellige dag van met als afsluiter natuurlijk het altijd gezellige Oktoberfest in onze kantine. Graag tot dan!

Mocht u contact met de TC willen, dan kunt u ons bereiken via voorzittertc@avoassen.nl, maar u mag ons natuurlijk ook altijd aanspreken.

Namens de TC; Kitty, Marijke, Corien en Ingrid